مدیرکل زندان‌های استان یزد بر اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان با محوریت قرآن تاکید کرد و گفت: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها، نیازمند اقدامی جهادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های یزد، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب در دومین نشست شورای اداری زندان‌های استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما به عنوان مدیران اصلاح و تربیت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و امور محوله را در همان روز و همان ساعت انجام بدهیم چراکه تاخیر درکارها مضر است.

وی افزود: ارتباط با خدا یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم و به عنوان الگویی مناسب برای زندانیان، جایگاه ویژه و ممتازی برای آن در نظر بگیریم.

حیات‌الغیب اظهار داشت: تلاش برای تداوم و گسترش برنامه‌های فرهنگی ادامه داشته باشد و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی با قوت و با محوریت قرآن برای مددجویان اجرا شود که این موضوع مورد تاکید مسئولین و رئیس قوه قضاییه است.

وی افزود: مسئولان و پرسنل باید در امور فرهنگی و قرآنی پیشگام باشند و همانگونه که زندانیان روز خود را با قرآن آغاز می‌کنند، همکاران و مسئولان نیز باید هر روز کاریشان را با قرائت یک صفحه قرآن همراه با توجه و تدبر در معنای آن آغاز کنند چراکه ما به عنوان مربیان اصلاحی و تربیتی الگوی زندانیان هستیم.

سید حشمت حیات‌الغیب با اشاره به تربیت نیروهای با لیاقت اذعان داشت: سازمان به نیروهای متعهد و مدیر نیاز دارد و باید با برنامه‌ریزی درست به نیروهای جوان و با استعداد میدان داد و زمینه را برای مدیران بعداز خودمان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از ورود اشیاء ممنوعه به زندان‌ها گفت: بازرسی، یکی از وظایف ذاتی یگان حفاظت است که باید ضمن آموزش‌های مداوم و لازم به پرسنل زیرمجموعه خود، بر رفت و آمدهای داخل زندان کنترل دقیق داشته باشند.

حیات‌الغیب افزود: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها نیازمند اقدامی جهادی است و برای دستیابی به این مهم همکاران حوزه مددکاری باید تعامل نزدیکی با قضات و دادگستری داشته باشند و عرض حضوری در زندان‌ها را به صورت هدفمند و تاثیرگذار برگزار کنند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق برنامه‌های کاهش آسیب در زندان‌ها عنوان کرد: خوشبختانه استان یزد از نظر اجرای برنامه‌های کاهش آسیب در زندان‌ها جایگاه خوبی دارد اما مشاوره و روان درمانی و سایر برنامه‌های کاهش آسیب باید با قوت پیگیری شود.

مدیرکل زندان‌های یزد گفت: عفو اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری تا پایان سال استمرار دارد و توجه مقام معظم رهبری به زندانیان، نباید کوتاهی در این زمینه از سوی ما انجام شود.

وی ارتقای نظام زندانبانی را در سالی که از سوی رئیس سازمان زندان‌ها به این عنوان نامگذاری شده ضروری دانست و گفت: جلسات اصلی و فرعی متعدد و خوبی برای تحقق این شعار در زندان‌های استان برگزار شده ولی نکته مهم این است که این برنامه‌ها را برای تحقق ارتقای زندانبانی عملی کرده و به اجرا در آوریم.

وی افزود: با همکاری و تعامل با بنیاد تعاون زندانیان استان باید در امر اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان تلاش بیشتری کرد و اشتغال‌های نشسته در زندان را گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *