علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اعزام کاروان قرآنی حج تمتع 96 گفت: این کاروان قرآنی هر سال به همراه بعثه مقام معظم رهبری جهت اجرای برنامه های قرآنی در حرمین شریفین و حجاج ایرانی و غیر ایرانی به عربستان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه این کاروان جهت عطرآگین کردن فضای مکه و مدینه به نوای قرآنی به حج اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: امسال نیز 20 نفر از قاریان، اساتید، حافظان و گروه های تواشیح و هم خوانی ممتاز و بین المللی به حج تمتع اعزام خواهند شد.

سرابی با اشاره به برگزاری آزمونی ویژه جامعه قرآنی اظهار کرد: به این ترتیب آزمونی فردا و پس فردا، سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 اردیبهشت ماه جهت انتخاب اعضای کاروان برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای عالی قرآن تصریح کرد: بر این اساس از بین افرادی که در آزمون شرکت می کنند 10 نفراز قاریان ممتاز، یک گروه جمع خوانی با ارزیابی آثار، یک حافظ ممتاز که از نفرات برتر مسابقات باشد و در نهایت چند نفر از اساتید و پیشکسوتان عرصه قرآنی به حج اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به زمان اعزام اعضای این کاروان تاکید کرد: اعضای این کاروان از آغاز اعزام حجاج که از اواخر تیرماه شروع می شود تا ایام بعد از حج به تدریج و طی برنامه ریزی که صورت خواهد گرفت به مکه و مدینه اعزام می شوند.

سرابی گفت: با توجه به اینکه محل استقرار کاروان قرآنی حج در هتل بعثه مقام معظم رهبری می باشد این عزیزان جهت اجرای برنامه در کاروان ها و مراکز زیارتی اعزام خواهند شد و مدت زمان حضورشان در نیز مانند زائران دیگر خواهد بود و افزایشی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *