خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.
مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.
دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
و سومین مؤسسه‌ای که به معرفی آن به‌ عنوان مؤسسه برتر هفته پرداختیم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز بود.
چهارمین مؤسسه برتر هفته مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید بود که به معرفی آن پرداختیم.
پنجمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین شاهرود بود که به معرفی آن پرداختیم.
ششمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی صراط مشهد بود که به معرفی آن پرداختیم.
مؤسسه سرای ذکر اردبیل نیز هفتمین مؤسسه‌ای بود که از نگاه ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
این هفته در نظر داریم تا مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد در استان یزد را به عنوان هشتمین مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا معرفی کنیم.
چهارشنبه///مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
این مؤسسه فعالیتش را به‌ صورت غیررسمی از سال ۷۵ آغاز کرده و سپس در سال ۸۲ پس از اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت رسمی فعالیتش را ادامه داده است. این مجموعه توسط حجت‌الاسلام محمد کاظمی‌صباغی اداره می‌شود.
مؤسسه حضرت معصومه(س) نخستین، بزرگ‌ترین و موفق‌ترین مؤسسه قرآن شهرستان میبد است که تأسیس ۱۶ شعبه در شهرستان‌های میبد و ندوشن، کسب عنوان مؤسسه برتر کشوری در آزمون‌های سراسری ۹۳ و آموزش سالیانه بیش از هزار نفر در رشته‌های مختلف و تأسیس چهار مرکز پیش‌دبستانی و آموزش سالیانه بیش از ۲۶۰ نونهال و قرآن‌آموز خردسال در این مراکز پیش‌دبستانی را در پرونده کاری خود دارد.
مؤسسه حضرت معصومه(س) و مؤسسه سراج میبد با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در برگزاری برنامه‌های آموزش، تربیتی، دینی، از جمله اهدافش را در تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و تربیت دانش‌آموزان قرآنی قرار داده است که این مدارس با هدف پرورش استعداد و توانایی‌های دانش‌آموزان در ابعاد چهارگانه جسمی، علمی، اخلاقی و آداب دینی و اجتماعی و تفکر خلاق و مهارت‌های اجتماعی، رشد شخصیت، خودباوری و حریت نوجوانان و نهادینه کردن بینش و اخلاق و آداب اسلامی در نوجوان تأسیس و راه‌اندازی شده است.
گفتنی است؛ این مدارس در سه نقطه از شهرستان میبد ویژه دختران و پسران راه‌اندازی شده‌اند که می‌توان به دبستان غیردولتی دخترانه نورالبیان و نورالسماء، نورالمهدی ویژه پسران اشاره کرد که از جمله برنامه‌های این مدارس می‌توان به برنامه‌های آموزشی، انس با قرآن و اهل‌ بیت(ع)، ارتباط مستمر با خانواده‌ دانش‌آموزان به صورت حضوری، استفاده از ورزش و تفریح در راستای رشد اخلاقی و معنوی دانش‌آموزان، آماده‌سازی بسته تربیتی برای والدین، نشست‌های تربیت و تخصصی و مشاوره تخصصی اشاره کرد.
مؤسسه حضرت معصومه(س) دارای بخش‌ها و واحدهای گوناگون چون معاونت اجرایی، اداری و مالی، طرح و برنامه، پیش‌دبستانی قرآن و دبستانی است.
این مؤسسه سالیانه بیش از هزار نفر را در رشته‌های مختلف قرآنی آموزش می‌دهد و با تأسیس پنح مرکز پیش‌دبستانی سالیانه بیش از ۲۶۰ نفر از آموزش‌های قرآن خردسالان آن بهره‌مند هستند. همچنین تربیت بیش از ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۸۷۰ حافظ در اجزاء گوناگون از دیگر افتخارات این مؤسسه است که می‌توان به آن اشاره کرد.
گفتنی است؛ مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی قرآنی صراط مشهد و مؤسسه قرآنی سرای ذکر اردبیل از جمله هفت تشکل‌ قرآنی ـ مردمی غیردولتی هستند که در این بخش به معرفی آنها پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *