علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استاد مرحوم «محمدتقی مروت»، گفت: حضور من در جلسات آموزش قرآن به سال‌های دهه ۵۰ بازمی‌گردد بنده در جلسات قرآن استاد مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی) شرکت می‌کردم و از برپایی جلسات استاد مروت نیز مطلع بودم.
وی با اشاره به اینکه البته استاد من در زمینه آموزش قرآن مرحوم «محمد غفاری» بوده است، ادامه داد: به اتفاق استاد و تعدادی از قراء نوجوان و جوان آن زمان که در حال حاضر برای خود استادی شده‌اند چون هادی فروزان و … و همچنین استاد مرحوم مروت در جلسات استاد مولایی شرکت می‌کردیم.
مرادخانی بیان کرد: استاد مروت در میان افراد آن زمان، جزو استادانی بود که به تازگی در این درجه و جایگاه قرار گرفته بود و با توجه به فضای جدید و نگاه نوینی که نسبت به بحث قرائت قرآن بود در این مباحث حضور داشت و از همان زمان چالش‌های خاص در این زمینه پیش آمده بود.
وی افزود: خاطرم هست که مسابقات قرآن در مکان‌های مختلف برگزار می‌شد که از اساتیدی چون مرحوم مروت و … درخواست می‌کردیم تا برای داوری مسابقات حضور پیدا کنند. به هر حال این آشنایی از همان دوره‌ها شکل گرفت و ما هم مترصد به این بودیم که از هر کدام از اساتید که نظر و نگاه متفاوتی درباره موضوع قرائت دارند، مطالبی را بیاموزیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *