این نشست به همت کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در منطقه الممزر دبی و با هدف بررسی آخرین هماهنگی‌ها و آمادگی‌های لازم برای برگزاری این رقابت‌ها که در نوع خود نخستین است، برگزار شد.

ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی و رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌الملی قرآن جایزه دبی با حضور در این نشست، گفت: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در امارات تحت عنوان رقابت‌های قرآنی «‌فاطمه بنت مبارک» از تاریخ ۱۶ تا ۲۸ آبان‌ماه در سالن کنفرانس فرهنگ و علوم دبی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان ۴۰ کشور برای مشارکت در این رقابت قرآنی دعوت امارات را پذیرفته‌اند، گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی و اقلیت‌های مسلمان ساکن دیگر کشورها از زمان فراخوان، برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و حفظ کامل قرآن، سن زیر ۲۵ سال و نیز داشتن ملیت کشوری که متسابق به نمایندگی از آن در این مسابقات حاضر شده‌، از شروط اصلی این رقابت‌ است.
بوملحه افزود: تمام ستادهای مربوط به مسابقه آماده برگزاری این رقابت هستند و قرار است این رقابت‌ها با برنامه‌های متنوع جانبی و نیز پوشش خبری گسترده همراه باشد.
گفتنی است، حنانه خلفی، نابغه قرآنی و حافظ کل خردسال کشورمان به‌عنوان نماینده ایران در این دوره رقابت‌ها عازم دبی خواهد شد.
حنانه خلفی رتبه اول حفظ در سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم را کسب کرده است. صوت زیبای او باعث شده تا برای اولین بار در کشور، تلاوت کل ترتیل قرآن او ضبط و توزیع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *