شهید احمد انصاری اصیل، اولین شهید قاری کشورمان است که در روز قدس برابر با صبح بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۱۳۵۸ پس از تلاوت قرآن توسط منافقین کوردل، به فیض شهادت نائل شد. وی در بین شهدایی که جامعه قرآنی کشور تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، از جهت داشتن روحیات انقلابی چهره‌ای شاخص به شمار می‌رود.

این شهید، در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی در تهران دیده به دنیا گشود. از همان کودکی نسبت به کسب معارف دینی، علاقه وافری داشت. چندان که پس از دوران متوسطه راهی حوزه علمیه تهران شد و در محضر اساتید آن روز به تحصیل علوم اسلامی همت گماشت.

شهید انصاری شاگردی اساتیدی چون استاد محمدتقی مروت و استاد مولایی و … را در کارنامه خود داشت. وی از هم‌درسان و هم‌جلسه‌ای‌های قاریان و قرآنیان برجسته امروزی همچون استادان صلح‌جو، موسوی‌بلده، مرحوم غفاری، خدام‌حسینی، فروزان، پرهیزگار و حشمتی بود.

شهید انصاری علاوه بر رفتار قرآنی، تسلط خوبی بر تلاوت قرآن کریم به سبک مصطفی اسماعیل و شیخ محمد رفعت داشت و غیر از اینکه قاری برجسته‌ای بود، دغدغه راه‌اندازی جلسات قرآنی را نیز داشت. راه‌اندازی و تأسیس و اداره جلسات و تدریس جلسات قرآنی جوانان در مسجد ابوالفضل خیابان بلورسازی(شهید نعیمی)، راه‌اندازی هیئت مکتب صادق(ع) خیابان عباسی و در مسجد سجاد(ع). خیابان میرفندرسکی(شهید انصاری) از فعالیت‌های این شهید بزرگوار است.

وی قرائت آغازین مجالس بزرگ سخنرانی و جلسات را برعهده می‌گرفت و در تأسیس کانون اسلامی رسالت نیز مشارکت داشت. با پیروزی ملت مسلمان ایران در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی، ابرقدرت‌های استکباری که تلاش‌شان برای سرکوب مردم مبارز ایران نتیجه نداد به مزدوران و سرسپردگان داخلی روی آوردند و در این مسیر، در جای جای کشور عزیزمان قائله‌های براندازی را ایجاد کردند.

کاربران می‌توانند تلاوت آیات پنجم تا نهم سوره مبارکه عنکبوت را با صدای شهید احمد انصاری‌اصل از اینجا بشنوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *