فاطمه اشکوب:

وی که متولد سال ۷۵ بوده و از استان کرمان در مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان حضور یافته است، افزود: بهترین سال زندگی من، حفظ نهج‌البلاغه در مدرسه شبانه‌روزی کاشان بود.

این حافظ کل نهج‌البلاغه که تحصیلات دیپلم دارد با بیان اینکه علاوه بر حفظ، توانایی‌های لازم برای ترجمه و درک معارف و مفاهیم نهج‌البلاغه هم پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: وقتی وارد این مؤسسه شدم، آنقدر مطالب نهج‌البلاغه، زیبا بیان می‌شد که از نظر ترجمه و معنا خیلی خوب و با تمام وجودمان درک می‌کردیم و نسبت به گذشته، خیلی اطلاعاتم زیادتر شده است.

وی با بیان اینکه داشتن مباحثه، پیروی از برنامه‌ریزی استاد و توسل به ائمه اطهار (ع)، از ملزومات یک دوره حفظی خوب است، گفت: مربیان من به‌ویژه منصوره رجبی انتظارات من را به‌عنوان یک شاگرد فراهم کردند و اطلاعاتشان در هر زمینه خیلی زیاد بود.

نهج‌البلاغه، آسان‌ترین راه نزدیکترشدن به خداست

این حافظ کل نهج‌البلاغه با ابراز رضایت از تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، رفاهی و درمانی تصریح کرد: در فضای خوابگاهی و درارتباط با هم‌اتاقی‌ها، نظافت مکان و… چون شاگردان مدرسه شبانه‌روزی مثل خواهر بوده و یک جمع دوستانه بودیم و از آنجایی که محیط خوابگاهی و دوری از خانواده به طور طبیعی سختی‌های خودش را دارد لذا این جمع، هر سختی را به آسانی تبدیل می‌کرد.

اشکوب نقش یک مجموعه مردم نهاد قرآنی چون مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان را در تربیت دینی خود عالی دانست و گفت: من خودم نسبت به قبل، از لحاظ رفتاری، دینی و اخلاقی خیلی تغییر کرده‌ام و همه اطرافیانم این حالت را در من حس کرده‌اند.

وی با مفید دانستن کلاس اخلاق از میان کلاس‌های جانبی بیان کرد: از برنامه‌های جانبی این یکسال، شرکت در مراسم مذهبی برای من فایده بیشتری داشت و حضور در دعای کمیل مؤسسه بانوای حجت‌الاسلام حسن‌زاده، اردوی مشهد و قم از بهترین خاطرات این یکسال بود.

اشکوب با بیان اینکه مؤسسات و مراکز قرآنی غیردولتی مهم‌ترین نقش را در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه و اهل بیت (ع) دارند، افزود: جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص کتاب نهج‌البلاغه باید با تأسیس مؤسسات حفظ نهج‌البلاغه در همه استان‌ها و شهرستان‌ها؛ نهج‌البلاغه را ترویج دهیم.

وی در ادامه افزود: هم اکنون به‌عنوان یک حافظ نهج‌البلاغه می‌توانم نقش یک مبلغ دینی را ایفا کنم چراکه ازمهم‌ترین دغدغه‌های من پس از حفظ، ترویج نهج‌البلاغه است

اشکوب که پدر و مادرش را از مهم‌ترین مشوقین خود می‌داند در پایان گفت: با این فراز از نهج‌البلاغه انس بیشتری دارم که حضرت در حکمت ۴۵۸ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «نشانه ایمان آن است که راست بگویی، آنگاه که تو را زیان رساند و دروغ نگویی زمانی که به تو سود رساند و آن که بیش از مقدار عمل، سخن نگویی و چون از دیگران سخن گویی از خدا بترسی!»

نهج‌البلاغه، آسان‌ترین راه نزدیکترشدن به خداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *