محمدرضا پورمعین، مسئول برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: این مسابقات با حضور ۴۰ کشور از تمام‌ قاره‌های جهان در دو رشته قرائت و حفظ ویژه دختران و پسران در ایران برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در جهان این دوره از مسابقات بی‌نظیر است، اظهار کرد: مقرر شده این مسابقات هفته اول اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد. هوشمندسازی داوری، فعالیت‌های جمعی فراوان، پرورش نخبگان حفظ نوجوان در جهان در این مسابقات از ویژگی‌های این مسابقات است و جایزه بزرگ حفظ قرآن در این مسابقات به برترین حافظ دانش‌آموز و زیر ۱۸ سال توسط جمهوری اسلامی ایران اهدا می‌شود.
پورمعین ادامه داد: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه بیشتر بین بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز و گسترش فضای رقابت سالم بین نخبگان قرآنی جهان برگزار می‌شود. با توجه به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن برای بانوان در جهان فقط ویژه بزرگسالان است و در دو کشور برگزار می‌شود این مسابقات ویژه نوجوان در جمهوری اسلامی به عنوان مبتکر برگزاری این دوره از مسابقات نقش بی‌بدیل دارد.
وی تصریح کرد: همچنین تقویت روحیه وحدت و انسجام بین الملل اسلامی برای تربیت قرآنی نسل انقلاب و پرورش یافته‌گان دانش‌آموز در جمهوری اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود.
در بخش دیگر مسئول برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام ادامه داد: جوایز این دوره از مسابقات با مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تأمین و اهدا می‌شود.
همچنین پورمعین اضافه کرد: امیدواریم همه به یاری آموزش و پرورش شتافته و هزینه‌هایی چون اسکان، پذیرایی و بلیط شرکت‌کنندگان را تأمین کنند.
وی از همه خیرین و دست اندرکاران اقتصادی تقاضا کرد آموزش و پرورش را در این امر یاری کنند. لازم بذکر است، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، پس از ۲۰ سال تعطیلی برگزار می‌شود و در همین زمان ۲۰ ساله، مسابقات حفظ قرآن در امارات متحده عربی راه‌اندازی شده و با سابقه برگزاری ۲۰ سال از این غفلت کشور در عدم برپایی این مسابقات بهره‌برداری کرده است.
یادآور می‌شود، مسئولیت اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام با حکم حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به محمدرضا پورمعین، خادم القرآن واگذار شد. چهار دوره گذشته این مسابقات در دهه ۷۰ را پورمعین اجرا کرده بود که مجدد نیز در این دوره نیز این مسئولیت به این فعال قرآنی کشورمان واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *