به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ترکیه، مراسم اختتامیه مسابقات امروز، ۲۸ خرداد ساعت ۱۴ به وقت محلی(ساعت ۱۵ به وقت تهران) در مسجد فاتح استانبول آغاز شد.
کمیته داوری رقابت‌ها در این مراسم نتایج چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه را اعلام کرد که بر اساس آن، مهدی غلام‌نژاد در رشته قرائت حائز رتبه چهارم شد و سعید علی‌اکبری کلیشمی به‌عنوان نماینده ایران در رشته حفظ رتبه‌ای کسب نکرد.
واضح است که بی‌عدالتی در اعلام نتایج در حق نمایندگان ایران بیداد می‌کند چراکه متسابقان ایرانی به دلیل مهارتی بالا در اجرایی بی‌خطا مسئولان برگزاری را به تصمیمی معاندانه مصمم کردند تا این دوره رقابت‌ها برای نخستین‌بار دو مرحله‌ای برگزار شود.
مرحله فینال چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه دیروز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد، در مسجد فاتح استانبول برگزار شد و در نوبت صبح فینالیست‌های رشته حفظ و بعداز ظهر نیز قاریان راه‌یافته به فینال با یکدیگر رقابت کردند که به گفته غلام‌نژاد اجرای این قاری ایرانی از مرحله نخست نیز بهتر و با کیفیت‌تر ارائه شد.
نمایندگان اندونزی، فیلیپین، بحرین، کویت، کوزوو و الجزایر راه‌یافتگان مرحله فینال در رشته قرائت و در رشته حفظ نیز علاوه بر ایران نمایندگان بنگلادش، قزاقستان، موریتانی، فلسطین، اندونزی و سومالی به فینال راه یافتند.
این دوره از رقابت‌ها از ۲۱ خرداد آغاز شد و امروز، ۲۸ خرداد، با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *