به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب که هرساله در طلیعه ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد، عصر امروز، ۱۸ خردادماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا اذان مغرب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
این محفل قرآنی با حضور مدیران امور قرآنی، قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی، مبتهلین و گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن از سراسر کشور برگزار شد. همچنین اعضای خانواده شهدای قرآنی منا نیز حضور داشتند.
آغازگر این مراسم که با اجرای سیدوحید مرتضوی همراه بود، قرائت سیدمصطفی حسینی، دارنده رتبه چهارم پنجاه و هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از استان قزوین از سوره انفال آیات ۲۰ تا ۲۹ بود.
در ادامه مرتضوی با اشاره به اینکه سال گذشته آغازگر این مراسم تلاوت شهید منا محسن حاجی‌حسنی‌کارگر بود، یاد او و دیگر شهدای منا به ویژه شهیدان حسن دانش، محمدسعید سعیدی‌زاده، امین باوی و فواد مشعلی را نیز گرامی داشت و در ادامه گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی استان یزد از اعضای دو گروه ثقلین و بینات به یاد این شهیدان به اجرای برنامه به عربی و فارسی پرداختند.

هادی موحد امین، قاری ممتاز کشورمان از تهران نیز در این محفل نورانی آیات ۱۲۰ تا انتهای سوره مبارکه نحل را تلاوت کرد. تلاوت سیدمحمدحسین بنای وطن از استان اصفهان از آیات ۱ تا ۱۴ سوره انسان بخش دیگر این محفل انس با قرآن کریم بود.

در ادامه این مراسم که به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن پخش می‌شد، گروه همخوانی قرآن از تجمیع دو گروه تواشیح میعاد و معراج استان قم دو همخوانی یکی سوره فصلت به سبک مرحوم استاد کامل یوسف البهتیمی و دیگری همخوانی سوره شمس به سبک مرحوم استاد عبدالفتاح شعشاعی داشتند.

تلاوت سوره صف از آیات ۶ تا ۱۳ توسط مهدی ساعد، قاری ممتاز از استان همدان و تلاوت قاری نوجوان علیرضا اسحاقی از استان خراسان رضوی که آیات ۶۳ تا ۷۱ سوره فرقان را به سبک استاد مصطفی اسماعیل خواند، بخش دیگری از محفل قرآنی حسینیه امام خمینی(ره) بود.
تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی و اجرای تواشیح توسط گروهی منتخب از قاریان و مبتهلان استان خوزستان نیز در این مراسم گنجانده شده بود. این گروه شامل افرادی چون؛ مهدی و ناصر دغاغله و حسن خانچی بود.

در ادامه شاهد تلاوت عبدالناصر حرک قاری قرآن از کشور مصر بودیم که پایان تلاوتش را نیز به تقلید از سبک مرحوم استاد راغب مصطفی غلوش اختصاص داد. همچنین حسین رفیعی، قاری ممتاز و مبتهل کشورمان، ابتهالی را ارائه داد.
قرائت پایانی محفل انس با قرآن، تلاوت آیاتی از سوره جن توسط احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی بود که با استقبال حاضران در محفل مواجه شد و دعای ختم قرآن نیر توسط غلامرضا شاه‌میوه، مدرس و پیشکسوت قرآنی از استان اصفهان قرائت شد.

اجرای تواشیح شهدای منا توسط گروه منتخب استان یزد و گریستن رهبر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *