مهدی دغاغله اظهار کرد: هندسه تلاوت «حسن دانش» نماینده ایران در مرحله مقدماتی رشته قرائت بسیار زیبا و جذاب ‌و تلاوتش مایه مباهات و خوشحالی بود.

مهدی دغاغله، استاد راهنمای سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تلاوت «حسن دانش» نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت در این دوره از مسابقات که شب گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی انجام شد، گفت: تلاوت نماینده جمهوری اسلامی ایران در مرحله مقدماتی رشته قرائت مایه خوشحالی و مباهات بود.
وی افزود: نماینده ایران در رشته قرائت با تلاوت خوبی که در مرحله مقدماتی داشت توانست تمام رقیبان و مهم‌ترین رقیبان خود را با فاصله زیاد پشت سر بگذارد و به عبارتی فاصله قاری ایرانی با نمایندگان دیگر کشورها زیاد است.
دغاغله ادامه داد: قاری ایرانی در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات از نظر کیفی تلاوت خوب و بسیار ‌ارزنده‌ای داشت که در تلاوت دیگر قاریان این ویژگی را مشاهده نکردیم.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در نحوه تلاوت قاریان، وضعیت روحی آنها است، گفت: اکثر افرادی که در جایگاه و صحن مسابقات بین‌المللی قرآن برای تلاوت می‌نشینند به‌دلیل شرایطی که در سالن برگزاری مسابقات وجود دارد از حالت روحی متفاوتی برخوردار هستند و این شرایط بر روی صوت و لحن آنها نیز تأثیر می‌گذارد.
استاد راهنمای سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: اما با وجودی که آیت‌الله جنتی و دیگر مسئولان و دولتمردان در زمان تلاوت قاری ایرانی در سالن مسابقات حضور داشتند و انتظارها نیز از وی زیاد بود و همه چشم دوخته بودند، ببینند قاری ایرانی چگونه تلاوت می‌کند و همین مسئله نیز فشار زیادی از نظر روحی به شرکت‌کننده وارد می‌کند اما خداوند تسلطی به آقای دانش داد که قابل تحسین است‌. قاری ایرانی در مرحله مقدماتی رشته قرائت بسیار مسلط و با اعتماد به نفس زیاد به اجرا پرداخت.
وی ادامه داد: از قرعه‌ای که برای آقای دانش افتاده بود ترسیده بودم چرا‌که محل وقف نداشت و نیازمند نفس طولانی بود تا برسد و اگر جایی وقف می‌کرد امتیاز از قاری کم می‌شد اما قاری ایرانی با تسلط کامل تلاوت کرد و توانست آیه مورد نظر را به‌صورت کامل و بدون وقف بخواند؛ قاری ایرانی با یک نفس و با تحریرهای زیبا تلاوت کرد و هندسه تلاوت آقای دانش بسیار زیبا و جذاب بود که برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

دانلود تلاوت استاد حسن دانش در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:


Download “hasan-danesh_quranemobin.ir_.flv” hasan-danesh_quranemobin.ir_.flv – 251 بار دانلود شده است – 23 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *