سخنگوی وزارت اوقاف مصر، تنش سیاسی موجود بین این کشور با جمهوری اسلامی ایران، قطر و ترکیه را دلیل عدم دعوت از نمایندگان این کشور‌ها برای حضور در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»، محمد عبدالرازق، سخنگوی وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: تصمیم این وزارت‌خانه مبنی بر عدم دعوت از کشورهای قطر، ترکیه و ایران برای اعزام متسابق به بیست‌و‌دومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر، به‌دلیل تنش در روابط سیاسی مصر با این کشورها اتخاذ شد.
محمد عبدالرازق عصر دیروز، 29 فروردین‌ماه، در مصاحبه تلفنی با شبکه ماهواره‌ای «LTC»، مدعی شد که ایران، ترکیه و قطر از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و ایران در تلاش برای گسترش و ترویج مذهب شیعی در مصر است.
وی در ادامه اظهارات بی‌پایه و اساس خود مدعی شد: از آنجا که هر شرکت‌کننده نماینده کشور خود در این مسابقات است، بنابراین به‌دلیل این که این سه کشور حامی مالی و فکری تروریست‌ها هستند، نمی‌توان از آنها جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن دعوت کرد؛ این در حالی است که از تمامی کشورهای عربی برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آمده است.
در حالی مصر از ایران برای حضور در این مسابقات بین‌المللی دعوت نکرده است، که کشورمان همواره در رقابت‌های بین‌المللی قرآنی که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و نیز در مسابقات دوسالانه قرآن دانشجویان مسلمان که به همت سازمان فعالیت‌های قرآن وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود؛ پذیرای داوران، قاریان و حافظان مصری است و هیچ‌گاه این تعامل قرآنی تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نگرفته است.

طرف مصری در حالی ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند که خود با حمایت علنی از جنگ‌های تروریستی در منطقه ید طولایی در شیعه‌ستیزی داشته و دارد. چنانچه جانشین شیخ الازهر با آغاز تجاوز نظامی ریاض علیه یمن از این حمله استقبال کرد و آن را امری مشروع دانست. «عباس شومان» ضمن حمایت از عملیات توفان قاطع ادعا کرده بود که این عملیات مشروع است و در پاسخ به اقدام انصارالله یمن صورت گرفته است.

گفتنی است، بیست‌و‌دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن مصر، از دیروز، ۲۹ فروردین‌ماه، با مشارکت بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور جهان آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *