معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه غیررسمی خود که امروز، 26 آذر برگزار شد، عنوان کرد: کارگزاران نباید مسایل سیاسی که به حتم همراه با هوای نفس است را با فعالیت‌های قرآنی مخلوط کنند.

به گزارش قرآن مبین به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،صبح امروز، 26 آذر مراسم تودیع و معارفه غیررسمی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیران و کارمندان این معاونت برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این معاونت در زمان تصدی خود، گفت: همه آنچه از مسئولیت‌ها به ما منتقل می‌شود، امانت است که پس از چندی باید آن را تحویل بدهیم و بایستی پاسخگوی آن باشیم.
وی با بیان اینکه معاونت دو کار کلیدی دارد، عنوان کرد: مسئولیت راهبری فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی از سوی مؤسسات قرآنی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته‌اند، یکی از فعالیت‌های کلیدی ما است. همچنین از صدها مؤسسه که از سایر سازمان‌ها مجوز گرفته‌اند، برای برگزاری نشست‌ها، هدایا و … حمایت موردی صورت گرفته. کار کلیدی دوم این معاونت هم تولید محتوا است.
وی افزود: همچنین قرار است به سمت قرآنی‌تر شدن حرکت کنیم تا در کنار معاونت‌های تخصصی هنری، سینمایی، مطبوعاتی و فرهنگی، قرآن در تمام ساحت‌های وزارت ارشاد جاری شود.
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: کارگزاران نباید مسایل سیاسی که به حتم همراه با هوای نفس است را با فعالیت‌های قرآنی مخلوط کنند. باید ساحت قرآن و عترت را از این آلودگی‌ها حفظ کرد.
وی درباره مشی خود در حوزه قرآنی عنوان کرد: ما یک‌سری اسناد بالادستی داریم که باید به آنها جامعه عمل بپوشانیم و باید این اسناد بالادستی را به برنامه تبدیل کنیم. اینجا سرگرم برپایی نمایشگاه‌های کوچک و … که جنبه گزارش‌دهی دارد نمی‌شویم، بلکه باید قرآن را به بطن زندگی مردم ببریم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: دوستی و همراهی من با حجت‌الاسلام حمید محمدی به سال‌های دور باز می‌گردد و ما وی را تودیع نمی کنیم، بلکه امیدواریم در بخش‌های مختلف از حضور ایشان بهره ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *