در جلسه این هفته کمیته پایش فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس، اعضا بر ضرورت حمایت بیشتر از تشکل‌های قرآنی‌ مردم‌‌نهاد به ویژه در استان‌ها تأکید کردند.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح جزئیات جلسه این هفته کمیته پایش این فراکسیون پرداخت و اظهار کرد: کمیته پایش در این هفته با اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد و در آن مسائل روز قرآنی کشور، گزارش اقداماتی که تاکنون انجام شده بود و موانعی که بر سر راه توسعه فرهنگ قرآنی وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گلایه برخی نمایندگان نسبت به عدم توجه به تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد

وی افزود: ضرورت توجه به تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد مطلبی بود که هم در این جلسه و هم در آخرین جلسه شورای مرکزی فراکسیون قرآن که هفته گذشته برگزار شد، پیگیری شد و برخی از اعضاء نسبت به عدم حمایت از تشکل‌های قرآنی در حوزه انتخابیه گلایه داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار کرد: همچنین در این جلسه پیشنهاداتی درمورد برنامه‌ها و مخصوصا در مورد نمایشگاه قرآن و اقداماتی که انجام شده است ارائه و مسائل مربوطه در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی

افتخاری در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله در مورد طرح امر به معروف و نهی از منکر و تأکید کمیسیون بر ضرورت هرچه سریع‌تر اجرایی شدن قانون مجلس در این مورد مورد تأکید قرار گرفت و همچنین گزارشی از عملکرد کمیسیون فرهنگی در طول سه سال گذشته و برنامه‌هایی که در سال چهارم باید برای خود در نظربگیرد مورد ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه توجه این کمیسیون در سال چهارم به برنامه‌هایی از قبیل کامل کردن و به تصویب نهایی رساندن طرح‌هایی که تاکنون آماده کرده است مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در پایان اظهار کرد: در این جلسه بنا شد با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است، اخذ گزارش فعالیت‌های فرهنگی و نشست با مسئولان مورد توجه قرار گیرد و همچنین قرار شد کمیسیون فرهنگی به طرح رسیدگی به امور مساجد بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *