به گزارش دارالقرآن آستان قدس رضوی، آقای حسن دانش نفراول مسابقات کشوری قرآن کریم اوقاف در سال 1393 در محفل انس با قرآن درجوار مضجع شریف ولینعمتمان حضرت رضا(ع) به تلاوت قرآن پرداختند.

لسانی رئیس اداره علوم قرآنی اظهار نمودند دراین محفل نورانی در دارالقرآن حرم مطهر رضوی محمد رضا قا سم زاده،مسعود کریمی،وسید خلیل الله نجات حسینی قاری نوجوان به تلاوت پرداختند در ادامه سید علی مومنیان حافظ قرآن کریم و گرو ه همخوانی عروه الوثقی اجرای برنامه نمودند .
آنچه در زیر می خوانید گفتگویی است با «آقای حسن دانش» نفر اول مسابقات کشوری در سال 1393

جناب آقای دانش ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی زیارات بفرمائید: متولد چه سالی و در کدام شهر؟وتحصیلات شما؟

با سلام -متولد 1365/4/10یزد و سطح 2 حوزه هستم.

*فعالیت قرآنی را از کجا و در چه سنی شروع کردید و استادان شما چه کسانی بودند؟(تجوید-صوت و لحن)

-از سال 73 حضور در جلسات قرآن را شروع کردم.در یزد محضر استاد حجت الاسلام و المسلمین گندمی و استاد ملک ثابت و همچنین در محضر اساتید بین المللی آقای حاج احمد ابوالقاسمی و استاد شاه میوه و… حدود 10 سال استفاده کردم.

*شما در سال93 در مسابقات کشوری اوقاف رتبه نخست را بدست آوردید،بفرمائید چند دوره در این مسابقات کسب تجربه کرده بودید و عامل موفقیتتان در این دوره از مسابقات چه بود؟

-حضور در مسابقات اوقاف از سال 78 در مقطع شکوفه ها و تا امسال 3 دوره در مقطع شکوفه ها و 11 دوره در مقطع بزرگسالان شرکت کردم.

*چه مقامهای دیگری را کسب کرده اید؟

-رتبه چهارم بین المللی عربستان سال80 رتبه اول کشور در مسابقات اوقاف در مقطع شکوفه ها سال80-رتبه اول مسابقات دارالقرآن کشور سال81-رتبه اول مسابقات اداره ارشاد سالهای 82 و 85-رتبه پنجم اوقاف سال90-رتبه اول بین المللی تونس سال91.

*در یزد چه فعالیت قرآنی را در حال حاضر انجام میدهید و از فعالیتهای قرآنی آستان قدس رضوی در یزد مطلع هستید؟

-عضو موسسه طلایه داران آوای وحی یزد هستم و صاحب 3 جلسه در استان یزد شهرستانهای یزد و میبد و تفت وبهاباد- بله فرزندم در مهدالرضای یزد مشغول قرآن آموزی است.

*چه خاطره ای از سفر به مشهدمقدس دارید؟

-تلاوت در حرم از بهترین خاطره های من در مشهد است و اکثر سفرهای من به مشهد به اتفاق اهالی قرآن بوده است.

*شما در روزهای 8 و 9 فروردین توفیق تلاوت در دارالقرآن و رواق امام خمینی (ره) را داشتید، لطفا” احساستان را درباره حال و هوای معنوی تلاوت، بفرمائید. اصولا” تلاوت در مکانهای مختلف برای شما تفاوتی می کند یا خیر؟

-حال و هوای تلاوت در حرم معصومین(علیهم السلام) کاملا” متفاوت با فضاهای دیگر است و قابل قیاس نیست و احساس اینکه در حضور معصوم بخصوص امام رضا(ع) داری تلاوت میکنی یک توجه دیگری را می طلبد.

* اگر بخواهید جمله ای با امام رضا(ع) سخن بگوئید چه خواهد بود؟

-این که توفیق معرفت و شناخت نسبت به خداوند و ائمه اطهار را بیش از پیش به ما عنایت کند که این سرآغاز تمام موفقیتها و سعادت دنیوی و اخروی است.

* راهکار گسترش معارف قرآنی اهل بیت را درجامعه اسلامی چه می دانید؟

-به نظر من نماد قرآن تلاوت قرآن(قرائت) است و برای ورود به فضای محتوایی قرآن باید از فضای تلاوت قرآن در جامعه از یک نوع فرع و مسئله پیش پاافتاده و اینکه به تلاوت قرآن در قبل از اذان اکتفا شود باید به اصل و دغدغه جامعه تبدیل شود و مسئولین باید به اهمیت این مسئله پی ببرند و از خود شروع کنندودرتصمیم گیریهای خود به قرآن اهمیت بیشتری بدهند،درغیراینصورت مابه هدفمان نمی رسیم.

* به علاقمندان ورود به فعالیتهای قرآنی چه توصیه ای دارید؟

-فعالیتهای قرآنی باید با اخلاص وبا هدف مقدس ومعین آغاز شود ودرکنارفعالیتهای قرآنی کسب معرفت نسبت به آیات الهی وخودسازی ازاهمیت بسیارزیادی برخوردار هست تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *