در ادامه مطالب قبل، این هفته بنا داریم شما را با «سینا دهقانی» حافظ کل و قاری موفق قرآن کریم موسسه آشنا نماییم:
شروع حفظ قرآن کریم در سن هشت سالگی نشان از راه بلند و آینده درخشانی دارد که این حافظ کل قرآن کریم برای مسیر قرآنی خویش انتخاب نموده است. او اولین خاطره حفظ و قرآن آموزی اش را نزد خانم کارگر یکی از مربیان موفق مؤسسه تجربه نمود. حجت الاسلام محمدحسن کارگر و حسینی زاده اساتید بعدی بودند که راه پرتلاطم حفظ را برای این نوجوان پرتلاش، هموار و او را همراهی نمودند.
مادری قرآنی که خود مربی قرآن می باشد و به شدت دغدغه مند معنویت و پیشرفت فرزندش می باشد و پدری دلسوز و باتجربه که اهمیت انس با قران را با تمام وجود درک نموده؛ در کنار مربیانی باسابقه و خستگی ناپذیر مشوق و پشتیبان اصلی سینا برای آغاز و ادامه این راه پر افتخار می باشند.

اکنون این حافظ نوجوان موفقیتهای قابل تحسینی را در پرونده خود جای داده است: رتبه دوم مسابقات قرآنی اداره اوقاف، مقام های دوم و سوم در مسابقات مدهامتان و رتبه ای اول تا سوم مسابقات قرآنی آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان که
سینا عامل اصلی موفقیت خود در این مسابقات را لطف خدا و کمکهای اساتید و حمایتهای خانواده عنوان می کند و آشنایی با دوستان و اساتید قرآنی و پیشرفتهای تحصیلی را از مهمترین آثار و برکات انس با قرآن در زندگی خود بیان می کند.
سینا دهقانی انتخاب رشته حفظ قرآن کریم را در ابتدا بخاطر نظر دیگران و تشویق های آنها دانست که در ادامه با آشنایی بیشتر با این رشته قرآنی و فضایل آن نگاه دیگری نسبت به این رشته در او ایجاد شد. وی ادامه راه پردرخشش قرآنی خویش را اینگونه عنوان کرد: «مدت 4 سال است که در زمینه قرائت قرآن کریم فعالیت دارم. در ابتدا زیر نظر استاد حسن دانش و پس از شهادت ایشان در محضر استاد گندمی تلاوت قران را فرا گرفته ام و علاوه بر آن در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم نیز مشغول یادگیری هستم.
این قاری نوجوان تلخ ترین خاطره قرآنی خود را شهادت و فقدان استاد بزرگوار شهید حاج حسن دانش بیان داشت.
وی ایجاد تشکیلات مردمی و حلقه های قرآنی(هرچند کوچک) در مساجد و برگزاری کارگاههایی در جهت ارتقاء مربیان و برگزاری دوره های تربیت مربی قرآنی را بعنوان برخی از راهکارهای توسعه معارف قرآن و اهل بیت در سطح شهرستان دانست. و از جمله انتظارات خود از مؤسسه را شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی بیان داشته و عنوان کرد که این مهم جز با ممارست قرآن آموزان و همکاری خانواده ها محقق نمی شود.
وی در رابطه با فضاها و امکانات قرآنی در سطح شهرستان اظهار داشت: به لطف خدا در این چند سال امکانات و فضا های قرآنی خوب و مناسبی ایجاد شده ولی ادامه دار بودن و پیشرفت بیشتر این فضاها، همت مسئولین و کمکهای خیرین را در این زمینه می طلبد.

قاری نوجوان و حافظ کل قرآن کریم به علاقمندان قرآنی توصیه می کند که فعالیتهای قرانی را در سنین کم آغاز و جدی گرفته و فرصتها را غنیمت بشمارند و پس از گذراندن مقدمات، با توجه به استعدادشان در یکی از رشته های تخصصی قرآن مثل حفظ، قرائت یا تفسیر بطور هدفمند این راه را ادامه بدهند.
وقتی از او درباره انتظارات خانواده ها و مردم از یک فرد قرآنی سوال نمودیم اینگونه بیان داشت که فردی که در زمینه قرآن فعالیت می کند باید اخلاق، رفتار و عملش نیز قرآنی باشد تا بتواند الگو و مشوق برای دیگران باشد. از دید او انس با قرآن و عمل به قرآن کریم ؛ مهمترین مسئولیت کسانی است که در راه قران کریم گام برمی دارند و افزود با رعایت این نکات می توانیم جامعه خوب و مورد رضایت امام عصر داشته باشیم.
سینا دهقانی حافظ کل وقاری موفق و خوش استعداد میبد اکنون 15سال دارد و برای آینده قرانی خویش برنامه های بلند و افق های چشم نوازی را ترسیم نموده است. ما مسوولان و مربیان موسسه حضرت معصومه ضمن قدردانی از او و تبریک به والدین نمونه اش، برای موفقیت و رشد او در این مسیر دعا و با تمام وجود قله های موفقیت را برای او آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *