فاطمه بابایی زاده، همسر مهاجر الی الله قاری شهید حاج حسن دانش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: هر چند در یک سال گذشته از لحاظ جسمی شهید دانش در زندگی من حضور نداشتند اما همان گونه که خداوند در قرآن فرموده شهیدان زنده هستند، من حمایت و حضور ایشان همواره در زندگی خودم حس می‌کنم.
وی ادامه داد: هر گاه در انجام فعالیت‌های روزمره یا در کاری با مشکل مواجه می‌شوم با همسر شهیدم درد و دل می‌کنم و با لطف خداوند این مشکل برطرف شده است.
بابایی زاده افزود: انسی که با قرآن طی یکسال گذشته داشتم کارها را برایم آسان‌تر کرد و حضور خدا را پررنگ تر در زندگی خودم و فرزندانم حس کردم و با توکل و انس با قرآن خداوند متعال صبری عظیم را به من داد تا بتوانم این مصیبت را تحمل کنم.
دخترانم بهانه بابا را می‌گیرند
وی گفت: دخترانم کوچک هستند و هنور بهانه بابا را می‌گیرند و وقتی از طریق تلویزیون قرائت پدرشان پخش می‌شود و یا فرزندی را در خیابان همراه پدرش می‌بینند ناراحت شده و بهانه‌گیری می‌کنند و اگر حضور خدا در زندگیم پررنگ‌تر نمی‌شد تحمل این مصیبت برایم سخت و ناگوار بود.
همسر شهید دانش در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص دیدار اخیر خانواده‌های شهدای منا با مقام معظم رهبری اظهار کرد: برای دومین بار خداوند متعال به من توفیق داد و توانستم از نزدیک مقام معظم رهبری را زیارت کنم و حال و هوای بسیار خاصی در این دیدار وجود داشت.
وی ادامه داد: ایشان همواره از خانواده شهدای منا پشتیبانی کرده‌اند و همچنین اگر پیگیری‌های ایشان نبود در فاجعه منا پیکر شهدا به کشور باز نمی‌گشت و ایشان سخنرانی‌هایی که فرمودند باعث شد تیم جستجو عزیمت کرده و شناسایی شهدا تسریع شود.
همسر شهید دانش افزود: فاجعه منا و داغی که آل سعود خائن بر دل خانواده حاجیان مهاجر الی الله و میهمانان حرم امن الهی نهاد هرگز فراموش شدنی نیست و ما تقاص این ظلم را به خداوند متعال واگذار کرده و از دست ظالمان به قادر متعال پناه می‌بریم.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهید دانش نیز گفت: ایشان همواره اخلاق اسلامی را رعایت می‌کرد و همیشه خنده رو بود و با وقار و متانت برخورد می‌کرد و در فعالیت‌های کاری نیز اصلا اهل ریا نبود.
درخواست همسر شهید از مسئولان
همسر شهید قرآنی فاجعه منا در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص درخواست‌های شما از مسئولان نیز اظهار کرد: از شهید دانش دو فرزند دختر برایم به یادگار مانده و با توجه به اینکه به صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش فعالیت دارم؛ لذا در سال گذشته از مسئولان درخواست‌های مکتوبی داشتم و تقاضای تغییر وضعیت کاری خودم را تقدیم کردم و با توجه به اینکه مسئولیت زندگی خودم و فرزندانم را برعهده دارم؛ لذا در این مورد و تغییر وضعیت کاری پیگیری‌هایی داشتم که پاسخی داده نشد.
وی ادامه داد: شهید دانش همیشه شخصا فرزندانش را برای پارک و تفریح همراهی می‌کرد و ارتباط بسیار خوبی با دخترانش داشت لذا همه توان خود را بکار گرفتم و این کار را برعهده دارم تا خلا نبود پدر را حس نکنند.
بابابایی زاده گفت: طی یک سال گذشته کاری که برای ایشان انجام شده نامگذاری تقاطعی در شهر یزد به نام شهید حسن دانش بود.
هرچه من و همسرم به دست آوردیم از برکت قرآن است
همسر شهید دانش در پایان اظهار کرد: هر چه من و همسرم بدست آوردیم از برکت قرآن است و استاد شهید دانش جلسات زیادی در شهرستان‌های استان داشت و عمدتا با هزینه شخصی در این جلسات شرکت می‌کرد و عشق او تربیت قاریان و حافظان نوجوان بود و علاقه خاصی به شاگردانش در یزد و شهرستان‌ها داشت که درخواست دارم این جلسات تعطیل نشده و کماکان ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: همچنین از شاگردان ایشان درخواست دارم تا همواره با پشتکار و رعایت اخلاق قرآنی و اسلامی راه شهید دانش را ادامه دهند تا روح این شهید بزرگوار را شاد کنند و هرچه که با اخلاق اسلامی رفتار کنند قطعا افراد زیادی در این مسیر جذب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *