پس از تلاوت قرآن در مسجد سودان، جوانی از میان جمعیت برخواست و گفت مسیحی است و از تلویزیون تلاوت هفته پیش را شنیده و جذب آیات کلام وحی شده است و می‌خواهد با گفتن شهادتین مسلمان شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در ادامه گزارش تورق خاطرات قرآنی اساتید و خاطرات استاد محمدرضا خرمیان، به بخش‌های دیگری از یاد‌ها و خاطرات این استاد قرائت قرآن می‌پردازیم.

استاد خرمیان در ادامه بیان خاطرات قرآنی خود به قرائت قرآن پیش از جلسات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از برکات مجلس نمایندگان شورای اسلامی اشاره کرده و می‌گوید: یکی از کارهای مهمی که پس از پیروزی انقلاب به وقوع پیوست، مربوط به حضور قاریان و تلاوت قرآن آنان در مجلس شورای اسلامی است.

وی می‌افزاید: بر این اساس طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، باید حتما مجلس رسمی شورای اسلامی با تلاوت قرآن آغاز و افتتاح شود و اگر روزی چندین قانون تصویب شود و پیش از آن قرآن تلاوت نشده باشد، قوانین تصویب شده، ملغی خواهد شد و این توجه به قرآن، شاید بتوان گفت این اهمیت به تلاوت قرآن در تاریخ در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته باشد.

خرمیان در ادامه با ذکر خاطره‌ای در رابطه با سفر خود به کشور کویت اشاره می‌کند: من یک سالی به کویت رفتم؛ خیلی سال قبل در جلسه مجلس شورای کویت شرکت کردم و این قانون را آنجا مطرح کردم و برای آن‌ها جالب بود چرا که در کشور کویت در طول سال فقط یک بار برای افتتاح مجلس شورای اسلامی قرآن تلاوت می‌شود.

خرمیان که سال‌ها به عنوان یک دیپلمات از خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران بوده است در سفرهای مختلف خود به کشور‌های مختلف خاطراتی با خود همراه دارد از روزهایی که در کسوت یک قاری قرآن در کشور‌های مختلف به قرائت کلام وحی پرداخته است.

مسلمان شدن جوان مسیحی

در یکی از سفرهایش به کشور سودان به مسلمان شدن، یکی از جوانان مسیحی پس از شنیدن آیات قرآن اشاره کرده و می‌گوید: سودان یک کشور آفریقایی است که مردم آن به زبان عربی تکلم می‌کنند و اکثر مردم اهل سودان حافظ قرآن هستند؛ از زن و مرد، مغازه‌دار، راننده تاکسی و … همه حافظ قرآن هستند اما در این کشور قاری قرآن خیلی کم دارند، چون لحنشان مثل لحن ما نیست.

زمانی که در این کشور حضور داشتم، جهت تلاوت قرآن، بنده را به مسجدی دعوت کردند که برای نماز جمعه به قرائت آساتی از قرآن بپردازم و بر اساس اتفاق بنده اطلاع هم نداشتم که این تلاوت به صورت مستقیم و زنده از صدا و سیمای آن کشور پخش می‌شود؛ جمعیت انبوهی نیز در آن مسجد حضور داشت و از تلاوت بنده نیز بسیار استقبال کردند.

اواسط هفته بعد به سفارت ایران در آن کشور آمدند و گفتند برنامه هفته گذشته شما، مورد استقبال واقع شده است و این هفته هم در نماز جمعه به تلاوت قرآن بپردازید. بنده باز هم برای تلاوت به آن مسجد رفتم، بعد از پایان تلاوت به محض اینکه «صدق‌الله…» را گفتم، جوانی از میان جمعیت برخواست و به زبان عربی گفت: من مسیحی هستم و هفته قبل از تلویزیون تلاوت قرآن شما را شنیدم و به قدری این تلاوت برای بنده جاذبه داشت که علاقه‌مند شدم؛ امروز نیز برای شنیدن تلاوت آیات قرآن به اینجا آمده‌ام و هم‌اکنون می‌خواهم شهادتین بگویم و مسلمان شوم.

دانلود ماجرای مخلوط کن و آبی که طعم نمی‌گرفت

حلقات قرآنی شب‌های پنجشنبه استاد مروت

در جلساتی که استاد مروت در شب‌های پنجشنبه برگزار می‌کردند، خاطرات زیادی برایمان رقم خورده است؛ استاد مروت با اینکه جوان بودند اما درس‌های ماندگاری از آن جلسات برایمان به یادگار گذاشتند.

استاد مروت همیشه در جلسات با وضو حضور پیدا می‌کردند و ساعت‌ها پشت رحل خود می‌نشست و به آموزش نوجوانان و جوانانی می‌پرداخت که بسیار با علاقه از ساعت‌ها قبل برای حضور در این جلسه می‌آمدند.

اساتید بزرگی در آن زمان در این جلسات شرکت می‌کردند که از آن جمله می‌توان به حضور استاد پرهیزگار، استاد صدرزاده و استاد حنیفی اشاره کرد.

مثلا یکی از آن افرادی که در آن جلسات شرکت می‌کردند استاد پرهیزگار بود که یک نوجوان ده، دوازده ساله بود. استاد صدرزاده، استاد حنیفی و دیگران از کسانی بودند که در جلسات قرآن استاد مروت شرکت می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *