گروه سلامت: معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از جمع آوری اطلاعات کلیه پژوهشگران قرآنی که در حوزه سلامت به تحقیق و پژوهش می‌پردازند، خبر داد.

حسین همتی، معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از احصاء کلیه پژوهشگران حوزه قرآن و طب سراسر کشور توسط وزارت بهداشت خبر داد و عنوان کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت که خود یک شبکه متشکل از نیروی انسانی و ارگان‌هایی است که به فعالیت در حوزه قرآن پژوهی و طب می پردازد شروع به فعالیت در راستای شبکه سازی و احصاء تمامی پژوهشگران حوزه قرآن و طب کرده است.

وی افزود: این پژوهشگران شامل کسانی می شوند که در پژوهشکده‌های گوناگون، دانشگاه‌های ایران و حتی خارج از کشور در حوزه قرآن و طب به تحقیق و مطالعه می‌پردازند.

نتایج جمع آوری و شبکه سازی محققان قرآن پژوه و طب تا یک‌ماه آینده اعلام می‌شود
همتی با اعلام این که نتایج جمع‌آوری و شبکه‌سازی محققان قرآن پژوه و طب به زودی اعلام می‌شود، گفت: تا یک‌ماه آینده نتایج اولیه این شبکه سازی ها به صورت عمومی منتشر می شود و در آن مشخص خواهیم کرد که در حال حاضر چه تعداد پژوهشگر قرآن و طب وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش از این 50 پژوهشگر شاخص و برجسته در این حوزه شناسایی شده بودند، تعداد دیگری هم در کنگره‌های مختلف شناسایی شده اند که حدود 300 تا 400 نفر هستند.

وظیفه وزارت بهداشت سوق دادن قرآن پژوهان سلامت به سوی انجام تحقیقات کاربردی است
معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت عنوان کرد: وظیفه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت سوق دادن این افراد به سویی است که بتوانند به سمت انجام پژوهش های کاربردی و متخصص شدن در این کار تمایل پیدا کنند.

وی همچنین به تشکیل یک بانک جامع اطلاعاتی در خصوص شناسایی مراکز تحقیقاتی قرآن و طب اشاره و بیان کرد: تمامی مراحل تشکیل این بانک به اتمام رسیده است و به محض تصویب ردیف بودجه آن کار خود را شروع می کند.

همتی تأکید کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت وظیفه دارد این مراکز را شناسایی و جمع اوری کرده و از موازی کاری جلوگیری کند.

شناسایی و ارتباط با مراکز بین‌المللی قرآن پژوهی و سلامت
وی ضمن اشاره به ارتباط گیری با مراکز قرآن پژوهی و طب در سراسر جهان گفت: یکی از دستورات کمیسیون برای سال 94 شناسایی تحقیقات بین المللی است که در سوریه، مصر، عربستان و تونس با رویکردهای خاص خود انجام داده شده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پژوهش و پژوهشگران مورد سنجش قرار می گیرند عنوان کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی که در حال حاضر کمیته آموزش و پژوهش آن فعال شده است کارگروههایی را تشکیل می دهد که به این مورد می پردازد و در حال حاضر روی این موضوع کار می شود.

حمایت مالی کامل از پژوهش‌های قرآنی کابردی
معاون مرکز قرآن و عترت در رابطه با میزان حمایت مالی از پژوهش‌های قرآنی و سلامت خاطر نشان کرد: اگر پژوهشی کاربردی که کارهای اولیه آن انجام شده است و چشم انداز امیدوارکننده‌ای از نتایج آن وجود داشته باشد در کمیسیون مطرح شده و بسته به نوع پژوهش برای آن بودجه در نظر گرفته می‌شود، وزارت بهداشت در این رابطه از آن حمایت کامل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *