گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: جدی‌ترین مسئله در حوزه فعالیت‌های قرآنی، بحث محتوا است که باید به‌روزرسانی شود.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: کمبود جدی ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی، کمبود محتوایی است و در صورتی که کمبود محتوایی در حوزه قرآن رفع شود بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد، زیرا جدی‌ترین مسئله در حوزه فعالیت‌های قرآنی، موضوع محتوا است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با عنوان این مطلب که محتوای ما در برنامه‌های قرآنی باید به‌روزرسانی شود، افزود: محتوای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی باید متناسب با نیاز مخاطبان به ویژه با در نظر گرفتن نیازهای نسل جوان طراحی شود تا برنامه‌هایی که اجرا می‌شود مورد استقبال قرار گیرد.
وی ادامه داد: در سال 94 باید تلاش‌های جدی‌تری در جهت تولید محتوای برنامه‌های قرآنی متناسب با نیاز مخاطبان و نسل جوان صورت گیرد و امسال باید به نحوی عمل کنیم که نتیجه فعالیت‌های قرآنی، تغییر رفتار مردم به سمت قرآن باشد.
قره‌شیخلو با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه‌های قرآنی، بروز و ظهور رفتار قرآنی در جامعه است، عنوان کرد: برنامه‌های قرآنی باید به نحوه پیش بروند که کمک کنند افراد جامعه قرآنی بفهمند، قرآنی فکر کنند و قرآنی عمل کنند؛ امیدواریم این اتفاق در سال جدید رخ دهد.
وی یادآور شد: فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی که تاکنون اجرا شده با این موضوع که منجر به قرآنی شدن مردم شود سنخیت نداشته است اما امیدواریم این ضعف امسال مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم در یک زمان مشخص این ضعف را رفع کنیم و همچنین محتوای مناسب برای اجرای فعالیت‌های قرآنی را طراحی و آماده‌سازی کنیم.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان عنوان کرد: امیدواریم سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان یک سازمان قرآنی در سال 94 بتواند بحث مخاطب‌محوری را در سال جدید مورد توجه ویژه قرار داده و برنامه‌های قرآنی متعددی را متناسب با نیازهای روز جامعه طراحی و اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *