گروه فعالیت‌های قرآنی: شعار سال ۹۴ با عنوان همدلی و همزبانی برگرفته از آیه قرآن است که انسان‌ها را امر و نهی می‌کند و تحقق این شعار با عمل به قرآن محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی که عصر روز گذشته، 15 فروردین‌ در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، اظهار کرد: بهار امسال مزین به نام بانوی بی‌بدیل زمین و آسمان و خاتون همه خوبی‌ها، حضرت زهرا(س) است و از رهگذر این تقارن فرخنده شاهد حلول بهار فاطمی هستیم.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان قرآنی سال 93 از جمله مرحوم استادان مولایی، رنجبر، بهبودی، وفاپور و…، گفت: استمرار این بهار فاطمی و ماندگاری رایحه دل‌انگیز آن و طراوت این بهار در گرو رعایت ارزش‌های قرآنی است.
سلیمی با اشاره به دو رهنمود اساسی در قرآن «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» که یکی در قالب نهی و دیگری در قالب امر آمده است، افزود: قرآن همه پیروان خود را از اختلاف نهی و همچنین انسان‌ها را برای رسیدن به سعادت امر می‌کند که نام‌گذاری سال 94 با عنوان همدلی و همزبانی با توجه به برخورداری عمیق انسان از بینش قرآن بر مبنای این دو محور ارزشمند قرآنی است.
وی افزود: سزاوارترین افراد در بحث نهی و امر قرآن و شعار سال 94 که همدلی و همزبانی است، قرآنیان، جامعه قرآنی، اساتید، مربیان و مدیران قرآنی و همچنین رسانه‌های قرآنی هستند که با توجه به مسئولیت الهی که دارند اگر حول این دو محور به اجرای برنامه بپردازند شاهد عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی خواهیم بود.

رسالت جامعه قرآنی، قرآنی نگاه کردن است
این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: اگرچه رهبر معظم انقلاب عنوان همدلی و همزبانی را در ارتباط با دولت و ملت بیان فرموده‌اند، اما این شعار تمام اقشار، طبقات و گروه‌ها را در بر می‌گیرد و جامعه قرآنی با ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت و مردم و آحاد مختلف ملت می‌تواند وظیفه خود را برای تحقق این شعار به خوبی انجام دهد.
وی یادآور شد: جامعه قرآنی، بهارآفرین است و اگر فعالیت خود را در سایه‌سار قرآن متمرکز کند، می‌تواند تمام فصول سال را قرآنی کند و زمینه آشنایی جوانان با قرآن و پیام‌های قرآنی را فراهم کند.
سلیمی ادامه داد: ما یک نگاه به قرآن و یک نگاه کردن با قرآن داریم. نگاه کردن به قرآن، ثواب داشته و ارزش دارد، اما رسالت جامعه قرآنی فقط نگاه کردن به قرآن نیست بلکه با قرآن و قرآنی نگاه کردن است.
وی در ادامه گفت: وظیفه مهمی که جامعه قرآنی برعهده دارد و مردم از ما انتظار دارند این است که پیشکسوتان قرآنی ما عامل به قرآن باشند. مردم عملکرد مسئولان را رصد می‌کنند و به دنبال آن هستند که ببینند آنچه مسئولان می‌گویند به آن عمل هم می‌کنند و پایبند هستند و این مسئله بسیار مهم است که باید مورد توجه قرآنیان نیز قرار بگیرد.
این پیشکسوت قرآنی در پایان عنوان کرد: ما باید پاسدار این توفیق و نعمت الهی باشیم و بتوانیم به برکت همدلی و همزبانی جامعه قرآنی و همراهی دولت و مجلس، حوزه‌های علمیه که دغدغه بقای نظام را دارند در پایان سال 94 برگ زرین دیگری به کارنامه پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران بیفزاییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *