گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: قرآن افزون‌ بر حفظ، قرائت، تجوید و مفاهیم نیاز به عمل دارد، اگر می‌خواهیم جلسات قرآن ادامه پیدا کند باید به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری قران مبين به نقل از بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شامگاه جمعه، 29 آذر در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری مجالس و محافل قرآنی در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حضور پرشور قاریان از برکت‌های انقلاب و تلاش‌های امام راحل است.

وی ابراز کرد: در تاریخ داریم که فردی نزد امام موسی کاظم(ع) آمده و سؤال کرد که چرا قرآن همیشه از تازگی و طراوت برخوردار است، امام نیز در پاسخ به آن فرد ابراز کرد که خداوند قرآن را برای زمان و مردم خاصی منحصر نکرده است و قرآن در نزد هر طایفه و گروهی تازگی و طراوت دارد.

وی با اشاره به سخنی از مرحوم علامه طباطبایی گفت: آن مفسر بزرگ عنوان می‌کرد که اگر هر سال تفسیری بر قرآن نوشته شود مفسر به نکاتی می‌رسد که مفسران دیگر به آن نرسیدند؛ لذا باید بدانیم که قرآن کریم همیشه زنده و پویا خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که قرآن برای مخاطب یا گروه خاصی نازل نشده است، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده‌اند که قرآن و عترت عدل یکدیگر به‌شمار می‌روند و هر دو معصوم هستند.

وی بیان کرد: عده‌ای در طول تاریخ به‌خوبی به قرآن عمل نکردند و تصور می‌کردند قرآن منهای عترت می‌تواند آنان را به شاهراه برساند این در حالی است که معتقدیم قرآن مفسر و مبین می‌خواهد؛ چرا که اگر در خانه بسته شود و تنها به قرآن بسنده شود قرآن راه گشا نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: عده‌ای سراغ قرآن و عترت رفتند ولی آن‌گونه که باید می‌رفتند نرفتند، قرآن افزون‌ بر حفظ، قرائت، تجوید و مفاهیم نیاز به عمل دارد، اگر می‌خواهیم جلسات قرآن ادامه پیدا کند باید به آن عمل کنیم.

وی ابراز کرد: در قیامت با قاریانی که براساس قرآن عمل کردند اوج می‌گیریم، نباید حافظ قرآن باشیم ولی در عمل رفتار ما بویی از قرآن نداشته باشد، آیات قرآن حتی آیاتی که جریان‌‌های تاریخی را بیان می‌کند برای امروز ما هم است.

وی گفت: یکی از آیات قرآن درباره دنیاگرایی مردم دوران نبی‌اکرم اسلام(ص) است، پیام روشن قرآن این است که اگر دچار تردید و دودلی شدید سراغ دنیا نروید و آخرت را فراموش نکنید، و نکند افراد آخرت را به دنیا فروخته و دنیا برایشان گران شود.

وی در پایان گفت: باید با شناخت بیشتر نسبت به قرآن به وظیفه خود عمل کنیم و تا زمانی که با قرآن باشیم تهدیدهای دشمنان ذره‌ای خلل در اراده و عزم مردم و مسئولان ما ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *