حجت‎‎الاسلام عبدالرضا محی‎الدینی، امام جمعه باغین در مراسم نماز جمعه این هفته باغین با سفارش همگان به تقوا به نامه ۳۱ نهج‎البلاغه که حضرت علی(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) مرقوم فرمودند، اشاره کرد و گفت: این نامه مشتمل بر تمام عوامل رشد و تکامل آدمی است.
وی افزود: حضرت بعد از سفارش به تقوا فرمودند، بدان که پیشاپیش تو راهی بس طولانی و پر مشقت وجود دارد، پس زاد و توشه کافی که بتواند، انسان را به مقصد برساند، بردار.
حجت‎‎الاسلام محی‎الدینی تصریح کرد: امام علی(ع) همچنین فرمودند، این زاد و توشه عبارت از تقوا و عمل صالح است وگرنه در این سفر طولانی با حمل بار گناه آسان نیست و بالاخره صاحبش را هلاک می‎کند.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن حتی وجود مقدس پیامبر(ص) را به رعایت تقوا مخاطب ساخته است، افزود: خداوند در تمام مراحل ملتی را که دارای تقوا است، یاری می‎کند.
حجت‎‎الاسلام محی‎الدینی با گرامیداشت شهادت بسیجی دانش‎آموز حسین فهمیده عنوان کرد: این دانش‎آموز با ایمان، بینش عمیق، بصیرت و اخلاص درس شجاعت و فداکاری را به تمام بسیجیان آموخت.
امام جمعه باغین پدافند غیرعامل و اجرای آن را موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‎پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران دانست و ادامه داد: با پدافند غیر عامل از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری می‎شود و به تعبیر رهبری معظم انقلاب، اگر محافظت نظامی نباشد، تمام دستاوردهای کشور در یک روز به هدر می‎رود.
وی در ادامه با گرامیداشت یوم‎الله ۱۳ آبان ماه گفت: این روز، روز هوشیاری و بیداری ملت ایران و فریاد علیه استکبار است.
حجت‎‎الاسلام محی‎الدینی با اشاره به اینکه امام راحل تصرف لانه جاسوسی توسط دانشجویان را انقلاب دوم لقب دادند، اضافه کرد: ایشان فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند، بکند.
وی تأکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری شعار مبارزه با استکبار، یک شعار زنده است و این روز سیلی سخت جوانان و نوجوانان ایران به مستکبران بوده و کوبنده‎ترین شعار در ۱۳ آبان ماه، مرگ بر آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *