امیر الکعبی، رئیس کمیته مرکزی طرح ایستگاه‌های قرآنی در این باره گفت: این کمیته از سوی شورای عالی قرآن عراق تشکیل شده و مطالعات ویژه‌ای برای انتخاب اماکن راه‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی در زیارت اربعین حسینی انجام داده است.
بنابراین گزارش، طی بررسی‌های انجام گرفته توسط این کمیته، ایستگاه‌های مرکزی قرآنی در جنوب، شرق و شمال استان کربلای معلا و در ۱۲ استان بصره، ذی‌قار، میسان، واسط، مثنی، دیوانیه، نجف اشرف، بابل، بغداد، صلاح‌الدین، دیالی و کربلا راه‌اندازی می‌شود و همچنین ۸۰ ایستگاه‌ فرعی وابسته به این ایستگاه‌های مرکزی نیز فعالیت خواهند داشت.
الکعبی افزود: نظارت بر این ایستگاه‌ها از سوی شورای عالی قرآن عراق بر اساس رویکردی یکپارچه و با مشارکت دارالقرآن‌ها، مؤسسات و اتحادیه انجمن‌های قرآنی موجود در این استان‌ها انجام می‌گیرد.
در همین راستا، هر کدام از این ایستگاه‌ها به مدت ۱۰ روز برپا می‌شوند و فعالیت‌هایی همچون تصحیح قرائت سوره فاتحه، اخلاص، ذکرهای واجب در نماز، برگزاری محافل و تلاوت قرآن، گفتن اذان و قرائت ادعیه و زیارت‌های مختلف در این ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد.
یادآور می‌شود، شورای عالی قرآن کریم با هدف پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در عراق و افزایش همکاری و هماهنگی میان مؤسسات قرآنی وابسته به عتبات عالیات این کشور تأسیس شده است.
همچنین، این شورا یک نهاد مرکزی است که با هدف تقویت و تحکیم کار قرآنی مشترک، نماینده عتبات عالیات و زیارتگاه‌های شیعی عراق در تمامی فعالیت‌های قرآنی، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن خواهد بود و بیانیه تأسیس شورای عالی قرآنی عراق به امضای مسئولان دارالقرآن‌های وابسته به آستان‌های مقدس علوی، عباسی، حسینی، کاظمین، عسکرین و مسئولان دارالقرآن‌های مسجد کوفه و مراکز علوم قرآنی فعال در زیارتگاه‌های شیعی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *