آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دیشب ۱۸ خرداد در مراسم آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در محل دائمی نمایشگاه‎های استان قم گفت: یکی از دغدغه‎های پیامبر اسلام(ص) خروج قرآن از مهجوریت در جامعه بوده است.
وی با اشاره به آیه ۳۱ سوره فرقان افزود: در این آیه به مسئله مهجوریت قرآن اشاره شده است و امیدواریم که پس از انقلاب اسلامی که قرآن به جایگاه اصلی خود در یک جامعه دست پیدا کرده است این مهجوریت از بین رفته باشد.
مدیر حوزه‎های علمیه بیان کرد: رهبر انقلاب امروز پنج ساعت در فضای قرآنی حضور داشتند و به تقویت و ترغیب جوانان قرآنی پرداختند ولی در کل کشور باید نگریست که این مسئله در همه عرصه‎ها جاری و ساری است؟.
وی گفت: امروزه قرآن کریم در بسیاری از کشورهای اسلامی حالت تشریفاتی پیدا کرده است؛ این تلاوت هایی که امروزه در برخی از کشورهای اسلامی انجام می‎شود، بین آنچه که تلاوت و عمل می‎شود فاصله بسیاری وجود دارد؛ و نباید دچار ظاهرسازی شویم و در تجوید دقت کرده و از فهم قرآن غافل شویم.
حسینی بوشهری تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی که دغدغه رهبر انقلاب اسلامی از دو منبع قرآن و عترت الگوسازی می‎شود و در آخرین لحظات زندگی پیامبر(ص)، ایشان به این دو مسئله بسیار مهم و این دو امانت گران بها اشاره کردند.
وی افزود: متاسفانه با شعارهای انحرافی از جمله «حسبنا کتاب‎الله »در خانه اهل‎بیت(ع) را بستند و برخی دیگر که غالی شدند و قرآن را رها کردند؛ همین قرآن کریم آیه تطهیر را در خصوص اهل‌بیت(ع) بیان می‎‏کند و تاکیداتی که اهل‌بیت(ع) در خصوص قرآن بیان کرده‌اند، نشان می‌دهد که وظیفه داریم به این دو گوهر گران‌بها، تمسک بورزیم.
جدی گرفتن قرآن
مدیر حوزه‎های علمیه بیان کرد: آموزش و انس با قرآن در این ماه باید جدی گرفته و دنبال شود؛ امام راحل یکی از برجسته‎ترین شخصیت‎های عالم سیاست و رهبر بزرگترین انقلاب است ولی ایشان در ماه رمضان چند دوره ختم قرآن داشتند؛ ایشان دیدارها را این ماه لغو می‎کردند تا به این خودسازی قرآنی بپردازند.
وی گفت: باید فعالیتی انجام دهیم که تمام فعالیت‎های فرهنگی و اقتصادی و علمی و… در سطح جامعه، رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد.

منبع:ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *