دبیر انجمن خادمان قرآن با اشاره به نهایی شدن اساس‌نامه این انجمن در جلسه آینده، گفت: دومین مجمع انجمن خادمان قرآن اسفندماه امسال در نجف برگزار می‌شود.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری دومین جلسه بررسی اسا‌س‌نامه انجمن خادمان قرآن کریم گفت: این جلسه با حضور نمایندگان کارگروه‌های تخصصی آن برگزار شد.

بررسی مواردی از اساس‌نامه
وی افزود: در این جلسه که در محل ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد مواد پنج و شش از اساس‌نامه انجمن خادمان قرآن کریم که در مورد اهداف و وظایف آن سخن می‌گوید به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحات مورد نظر اعضا در مورد آنها ثبت شد.
دبیر انجمن خادمان قرآن تصریح کرد: در این جلسه که به منظور تحلیل و بررسی جامعی از فعالیت‌های پیشنهادی برای تصویب اساس‌نامه،‌ برگزار شد، اساس‌نامه مورد تحلیل و بررسی و انتقاد و پیشنهاد قرار گرفت و به حول الهی در یکی دیگر از جلسات بررسی مورد تصویب نهایی قرار خواهد گرفت.

برگزاری دومین مجمع در نجف اشرف
پورمعین خاطرنشان کرد:‌ در این جلسه مقرر شد که دومین مجمع خادمان قرآن کریم به حول و قوه الهی اسفندماه سال جاری در نجف اشرف و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) برگزار خواهد شد.
دبیر انجمن خادمان قرآن در مورد موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد: در این جلسه علاوه بر موارد مطرح شده در اساس‌نامه می‌توان به بحث فعالیت‌ها، حدود وظایف و انتظارات از خادمان،‌ عضویت گیری و فعالیت‌های بین‌المللی خادمان و نیز صندوق حمایت از خادمان قرآن اشاره کرد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد قطعی شدن برگزاری دومین مجمع خادمان قرآن در نجف اشرف و میزان قطعیت آن بیان کرد: این امر قطعی شده است و در اسفندماه شاهد خواهیم بود که نشست در نجف برگزار خواهد شد.
دبیر انجمن خادمان قرآن در مورد جلسه آینده این انجمن گفت: این جلسه چهارشنبه هفته آینده روز دوم اریبهشت ماه از ساعت 9 تا 15 در معاونت قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود در این جلسه محمدرضا پورمعین، عباس سلیمی و حجج اسلام سعید بهمنی و سید احمد سجادی و محمدعلی خواجه پیری، سید علی سرابی، عباس صالح مدرسه‌ای، رضا بنی‌رضی، فتح‌الله علامه و سیدمهدی سیف به عنوان نمایندگان اعضای انجمن خادمان قرآن کریم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *